Danske mangekæmpere klar til NM
11 atleter skal repræsentere Danmark ved de nordiske mesterskaber i mangekamp i Reykjavik, Island 15-16 Juni. Ved sidste års mesterskab blev det til fire flotte medaljer til Danmark og igen i år sender vi et stærkt hold afsted.
Holdet til NM i mangekamp kan ses her:
Piger U18
Aliya Dahl / KIF
Agnete Vibe Bertelsen / Vejle IF
Piger U20
Aurora Suarez Alvarez Thostrup-Sparta
Kvinder
Nickoline Skifter Andersen / Sparta
Karla Schärfe / Sparta
Betty Marie Ramsgaard Jensen / Sparta
Drenge U18
Mads Vincentsen / Sparta
Drenge U20
Cornelius Birk Meissner / Skive AM
Mænd
Christian Gundersen / Sparta
Sofus Olivarius Vølund / Sparta
Noah Birk Meissner / Skive AM
Seneste nyheder
-
Europæisk topniveau ved Copenhagen Open i Hvidovre
Atletik i ugen: Et enkelt DM og derudover en række stærke danske sprintere, der jagter hurtige tider og EM-ranking-point. Det er hovedingredienserne i endnu en spændende dansk atletikweekend.
Læs mere -
Trænerstafetten: "Vi skal ikke fokusere på den enkelte, men på miljøet"
Asle Rønning Tjelta samler her trænerstafetten op. Den norskfødte disciplinansvarlige for mellem- og langdistanceløb i Dansk Atletik reflekterer med sine erfaringer fra det norske løbemiljø og den udvikling det har gennemgået de sidste 20 år over, hvordan man løfter dansk løb. Og så inviterer han til et inspirationsmøde i løbet af sommeren.
Læs mere -
Millenaar og Simonsen generobrer tronerne til DM i halvmaraton 2026
AGF tager en dobbeltsejr ved DM i halvmaraton i en tralv weekend, hvor de danske trailløbere deltog ved EM og de danske kastere led et knebent nederlag til Norgen. Reportage, resultater og reaktioner.
Læs mere -
Resultatrullen juni: Monneret vinder i Finland
Dette er Dansk Atletiks resultatrulle. En blog, som løbende opdateres med de relevante danske atletikresultater, som ikke bliver behandlet selvstændigt.
Læs mere