Bliv medlem af DAF

 

Som medlem af Dansk Atletik får man som klub/forening adgang til atletikkens fællesskab på tværs af aktiviteter. 

Der er naturligvis også en lang række fordele forbundet ved medlemskab, dem kan du læser mere om her og i vores klubfolder "Sammen om atletik, løb & gang i Danmark".

Der er ikke meget administration forbundet med optagelse og vi hjælper naturligvis med at få det formelle på plads i forhold til ansøgning, vedtægter samt løbende rådgivning og vejledning.

Medlemsfordele: 

  • Adgang til deltagelse i alle vores stævner og mesterskaber 
  • Adgang til DAFs stævnekalender og resultatsregistrering til officielle statistikker. 
  • Uddannelse og kurser for aktive, trænere og ledere 
  • Foreningsudvikling, konsulentbistand og faglige tilbud
  • Dækning af Idrættens Forsikringer (se mere nedenfor)
  • DAF-opmåling af rutedistancer samt certificering af atletikanlæg til særlig medlemspris
  • Partnerskab og facilitator i lokale kommunesamarbejder og motionsaktiviteter
  • Rabatter via Danmarks Idrætsforbunds fællesaftaler
  • Faste lave priser via DAF-aftale hos Zleep Hotels. Læs mere her
  • Mulighed for at ansøge puljer, fonde m.m. i DIF regi til støtte for klubbens arbejde. 
  • Indflydelse på DAF’s love, strategier, og fremtiden for dansk atletik og motion ved DAF årsmøde
Redskaber Ibjna (1)

Idrættens Forsikringer

DAF-klubber er dækket af den kollektive idrætsforsikring som DIF har tegnet hos Tryg. Forsikringerne dækker bl.a. trænere, ledere og hjælpere under udførelse af sit hverv i DAF-regi og omfatter: Lovpligtig arbejdsskadeforsikring (for lønnede og ulønnede trænere), Erhvervs- og produktansvarsforsikring, Retshjælpsforsikring, Rejseforsikring, Ulykkesforsikring (for bestyrelsesmedlemmer og andre frivillige ledere). 
Læs mere på www.idraettensforsikringer.dk

Vedtægter

For at opnå medlemskab kræver det at foreningen har vedtægter, der lever op til de minimumskrav, som er defineret kommunalt og af Danmarks Idrætsforbund. Ved opstart af en ny klub/forening er det nødvendigt at kontakte din lokale kommunes fritidsafdeling. Det er gennem fritidsafdelingen, at I blandt andet får faciliteter til både udendørs- og indendørssæsonen. Hvis ikke fritidsafdelingen administrerer træningsfaciliteterne, kan de henvise til korrekte myndigheder.

Hos DIF finder man en vejledning til foreningens vedtægter, samt standarder. som kan anvendes af nye foreninger.  

Hvis man som forening har brug for hjælp eller inspiration til opstart og drift, foreningsledelse, frivillighed, udvikling m.m. anbefaler vi at man starter hos DIF, som har samlet en hel række værktøjer på deres hjemmeside

Men start gerne med at kontakte os, så vi kan hjælpe jer godt på vej.

DAFs love, kontingent og licenser

Se vores love og bestemmelser her på siden

Kontingent- og licensbeløb er naturligvis også relevant i forhold til klubbens budgetter.