Danske mangekæmpere klar til NM
12-13. juni afvikles de nordiske mesterskaber i mangekamp i Oslo i Norge. Dansk Atletik har i dag udtaget de 11 atleter, der skal repræsenterer Danmark. Se holdet her.
Senior
Sofus Olivarius Vølund (Sparta)
Betty Marie Ramsgaard Jensen (Sparta)
U20
Mads Vincentsen (Sparta)
Johan Dahl Kokkegård (Sparta)
August Skytte Christensen (Hvidovre)
Louise Lehman Jensen (Frederiksberg FIF)
Agnete Vibe Bertelsen (Vejle IF)
U18
Willas Harrig Mogensbæk (Sæby)
Cecilie Kræmmer Rasmussen (Sparta)
Safia Viktoria Abdullahi Larsen (Aalborg AM)
Andrea Winther Glamoclija (Sparta)
Seneste nyheder
-
Europæisk topniveau ved Copenhagen Open i Hvidovre
Atletik i ugen: Et enkelt DM og derudover en række stærke danske sprintere, der jagter hurtige tider og EM-ranking-point. Det er hovedingredienserne i endnu en spændende dansk atletikweekend.
Læs mere -
Trænerstafetten: "Vi skal ikke fokusere på den enkelte, men på miljøet"
Asle Rønning Tjelta samler her trænerstafetten op. Den norskfødte disciplinansvarlige for mellem- og langdistanceløb i Dansk Atletik reflekterer med sine erfaringer fra det norske løbemiljø og den udvikling det har gennemgået de sidste 20 år over, hvordan man løfter dansk løb. Og så inviterer han til et inspirationsmøde i løbet af sommeren.
Læs mere -
Millenaar og Simonsen generobrer tronerne til DM i halvmaraton 2026
AGF tager en dobbeltsejr ved DM i halvmaraton i en tralv weekend, hvor de danske trailløbere deltog ved EM og de danske kastere led et knebent nederlag til Norgen. Reportage, resultater og reaktioner.
Læs mere -
Resultatrullen juni: Monneret vinder i Finland
Dette er Dansk Atletiks resultatrulle. En blog, som løbende opdateres med de relevante danske atletikresultater, som ikke bliver behandlet selvstændigt.
Læs mere